Baojun E300 i E300 Plus, czyli Xiaomi na podbój rynku motoryzacyjnego

Jakub Zima

Przyzwyczailiśmy się do tego, że Xiaomi tworzy wyjątkową elektronikę, zwłaszcza smartfony. Dzięki nim można robić wyjątkowe zdjęcia, słuchać muzyki, grać w kasynach i przeglądać ranking kasyn bez depozytu po polsku. Jednak Xiaomi tworzy także wiele innych rzeczy. To dziś globalna marka, która zapowiedziała wprowadzenie na rynek dwóch samochodów elektrycznych. Czy uda im się zawojować rynek?


Polityka Xiaomi


Jak już wspomnieliśmy, Xiaomi znane jest z tego, że tworzy wiele elektroniki, jak i szereg produktów codziennego użytku. Dziś bez trudu możemy kupić nie tylko smartfony, lecz również kamery sportowe i samochodowe, odkurzacze, zegarki i opaski sportowe, elektryczne hulajnogi, oczyszczacze powietrza, drukarki, buty, ołówki, odzież, a nawet herbatę z logo Xiaomi.

Wynika to z faktu, że ten chiński gigant współpracuje z wieloma innymi markami. Wydają one swoje produkty pod patronatem Xiaomi, dzięki czemu mogą liczyć na znacznie większe zyski. Xiaomi jednak skrupulatnie wybiera każdego producenta, aby ten był w stanie zaoferować produkty w wysokiej jakości i przy atrakcyjnej cenie. To dowód na to, że Xiaomi pod żadnym pozorem nie chce być kojarzone z typową chińską i marną jakością.


Baojun E300 i E300 Plus wchodzą na rynek


Podobnie ma się sprawa z samochodami Baojun E300 i E300 Plus. W tym wypadku za stworzenie samochodów odpowiada firma Baojun. Założona została w 2010 roku w wyniku połączenia lokalnych spółek General Motors, SAIC Motor oraz Wuling. Jej celem od początku było stworzenie taniego i funkcjonalnego samochodu. Xiaomi nawiązało z nimi współpracę między innymi poprzez wyposażenie, które będzie kompatybilne z wieloma innymi produktami Xiaomi. Ponadto dzięki ogromnej mocy reklamowej Xiaomi pomoże producentowi w przebiciu się na rynku. W przypadku technologii Xiaomi mowa o specjalnym ekosystemie AIoT, dzięki któremu samochód wyposażony będzie w centrum multimedialne sterowane smartfonem.

Modele E300 i E300 Plus mają mieć zasięg 305 kilometrów, synchroniczną skrzynię biegów o stałym przełożeniu i układ tylnego silnika, generujący 40 kW maksymalnej mocy i 150 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ten nowy samochód elektryczny ma osiągać prędkość do 100 km/h, a przy tym dzięki szybkiemu ładowaniu prądem stałym można całą baterię naładować w ciągu zaledwie godziny.

E300 to mniejszy model, który posiada 2,62 m długości, 1,64 m szerokości i 1,58 m wysokości. Jego rozstaw osi wynosi z kolei 1,75 m. Można go zakupić z dwoma lub trzema siedzeniami. Większy E300 Plus posiada 2,89 m długości, 1,65 m szerokości i 1,59 m wysokości z rozstawem osi 2,02 m. Jest to model przeznaczony dla 4 osób. Pojazdy te cechuje futurystyczna, dwukolorowa stylistyka. Dostępnych ma być pięć wersji kolorów nadwozia – Starry White, Starry Sky Powder, Starship Grey, Interstellar Blue i Star Flame Red.

Wszystkie modele E300 posiadają funkcjonalne reflektory o regulowanej wysokości i opóźnionym wyłączaniu, ukryte klamki drzwi, błyszczące aluminiowe koła, wielofunkcyjną kierownicę z ekranem dotykowym oraz wnętrze wykonane z ekologicznych materiałów. Siedzenia kierowcy i pasażera mogą być regulowane w czterech kierunkach. Użytkownicy mogą także liczyć na system interakcji głosowej sztucznej inteligencji, nawigację w czasie rzeczywistym, sterowanie głosowe WeChat i dedykowaną aplikację mobilną.

Samochód ma zapewnić sporo bezpieczeństwa między innymi dzięki elektronicznej kontroli stabilności, ABS z elektronicznym rozkładem siły hamowania, hydraulicznemu wspomaganiu hamowania czy też podwójnym przednim poduszkom powietrznym. Producent zapewnia także, że ponad 80% nadwozia składa się ze stali o wysokiej wytrzymałości.

Atrakcyjna jest tutaj także cena, gdyż na europejskim rynku ma kosztować między 8160 a 10680 euro, co daje koszt 36 – 47 tysięcy złotych. W tej cenie będzie to niezwykle konkurencyjny samochód elektryczny, który być może sprawdzi się w wielu polskich miastach.


materiał sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Next Post

#4. Syndrom Trz3ciej Kwarty

Oceniamy koszykarzy Górnika Trans.eu Wałbrzych /część II/  Related posts:Uwaga!! Zmiany w redakcji Sportowego Wałbrzycha!!Liga Okręgowa: Zdrój z kompletem punktówTenis stołowy: III Otwarte Mistrzostwa Szczawna-Zdroju